Nyhetsbrev BRF Lutan

Nyhetsbrev BRF Lutan 

Trädgårdsdag 5 maj 10:00

Den 5 maj är det dags för vårens andra trädgårdsdag. Vi träffas vid boden kl 10 och håller på till cirka kl 13 när vi avslutar med korv, kaffe, kakor och lottdragning.

I samband med helgen kommer även container sättas ut där alla medlemmar kan slänga grovavfall. Observera att INGET FARLIGT AVFALL får slängas i containern. Det vill säga ingen elektronik, batterier, lampor, däck eller målarfärg eller andra kemikalier exempelvis. Mindre elektronikprylar och lampor kan lämnas på ICA Malmborgs

Farligt avfall hänvisas till:

Farligt avfall-bilen (Farligt Avfall-bilen | Sysav – tar hand om och återvinner avfall

Återvinningscentral (Återvinnings­centraler | Sysav – tar hand om och återvinner avfall

Pop-up-returen (Pop-up Returen – en turnerande avfallstjänst (vasyd.se). Till pop-up-returen kan även sådant som förtjänar ett fortsatt liv genom återbruk av någon annan lämnas.

Takutsprång

Radhusens takutsprång kommer att besiktigas, tvättas och vid behov målas. Arbetet upphandlas just nu. Mer information kommer när arbetet påbörjas.

Bredband

Under en tid har vi drabbats av problem med internetuppkopplingen. Orsaken till detta har varit flera, t.ex. strömavbrott, markarbetet vid Erikslustvägen/Köpenhamnsvägen och avgrävda kablar. Den främsta orsaken till att vissa är mer drabbade än andra verkar vara att de nedgrävda koaxialkablarna som går mellan längorna är gamla och dåliga. Styrelsen utreder olika möjligheter för hur vi kan komma till rätta med detta, och är i kontakt med Tele2 som planerar en uppgradering av vårt nät under 2024. Vi har även begärt in offerter från ett flertal andra leverantörer. Mer information kommer.

Vid problem med uppkopplingen uppmanar vi att:

  • Starta om modemet/routern genom att dra ut strömsladden, vänta i 10 sekunder och därefter ansluta kabeln igen.
  • Vänta i minst 5 minuter. Under denna tid, passa på att starta om enheten/erna som inte haft uppkoppling.
  • Fungerar inte internet efter detta, kontrollera driftstatus hos Tele2 (https://www.tele2.se/kundservice/drift-och-felsok).
  • Står det ingen info om driftstörning där, felanmäl hos Tele2 kundservice på telefonnummer 90 222.

Med vänlig hälsning

Styrelsen

 

Kommentarer är avstängda